Donderdag 4 augustus - Reisverslag uit Bikāner, India van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu Donderdag 4 augustus - Reisverslag uit Bikāner, India van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu

Donderdag 4 augustus

Door: Kees en Lia

Blijf op de hoogte en volg Kees en Lia

04 Augustus 2011 | India, Bikāner

Vanmorgen de wekker op 6.20 en snel onder de douche. Die is 's ochtends een stuk frisser dan 's avonds want het water wordt door de zon verwarmd. Na het ontbijt zaten we om 08.00 uur in de bus. Op weg naar Bikaner. Toen we wegreden was het wat regenachtig en lekker koel, wel een verlichting na alle broeierige hitte. Onderweg weer de gebruikelijke koffiestop. (Het is geen koffieland dat India).
We hadden in de bus de airco niet echt open staan. Je kon echter aan de ramen van de bus voelen dat het buiten beduidend warmer werd. Toen we tegen eenen bijna in Bikaner waren stopte de bus bij een ATM (flappentapper). De voorraad roepies kon weer worden aangevuld. Het was ter plekke wel ongeveer 40 graden. Toch wel warm.
In het hotel aangekomen. Weer indrukwekkend gedecoreerd, vooral van binnen. Eerst even een lunch van soep en een tosti en daarna werd onze koffer naar onze kamer gebracht.
We konden een fort bekijken, maar het is bloedheet dus Lia en ik besloten maar een internetcafe op te zoeken om deze verslagjes te kunnen schrijven.
Volgende keer meer. Weten niet wanneer want internet is toch niet zo gemakkelijk te vinden. Ook zit het programma dusdanig vol dat een gaatje voor de volgende keer misschien wel weer een paar dagen op zich laat wachten.
Groetjes van de Bloemen

Nog even de rest van deze dag:
Na het internetcafe terug naar het hotel. Lekker opgefrist en wat gaan drinken. 13 van de groep van 20 waren afwezig - op bezoek naar de rattentempel in Karni Mata in Deshnok. Het stinkt er verschrikkelijk en de ratten lopen dus zo over je voeten. Schoenen mag je niet aan, wel sokken. Die kun je dus gelijk weggooien. Ik (Kees) liet dat dus lekker aan me voorbij gaan en Lia hoefde ook al helemaal niet.
Toen iedereen terug was hadden we dus het diner in de tuin waar we tegen het eind bij wegregenden. Staat dus op het verslag van morgen.
Doei.

  • 04 Augustus 2011 - 14:53

    Lotte:

    Hé Pap en Mam !
    leuk om jullie belevenissen even uitgebreid te lezen! en wat grappig dat jullie in de krant staan. Hier loopt alles op rolletjes hoor, eten koken gaat prima en ik volg netjes wat er op de kalender staat wat vuilnisbakken e.d. betreft. Alleen een beetje jammer was dat maandag het brandalarm al begon te piepen haha, de batterij was op... Maar geniet er nog maar even van, hebben jullie eigenlijk veel regen?
    Kus van Lotte

  • 04 Augustus 2011 - 19:25

    Atie:

    Hallo Kees en Lia.
    Nou enorm leuk hoor zo'n verslag en zo te lezen komen jullie daar tijd te kort en is het s'morgens vaak vroeg op staan.
    Nog hele fijne dagen daar en hopelijk hebben jullie niet al te veel last van de hitte.
    Groetjes en liefs van Simon en Atie.

  • 05 Augustus 2011 - 07:45

    Afie:

    Goedemorgen Bloempies,
    Ik heb de reisverslagen gevolgd en ik begrijp dat er veel te zien is zowel binnen als buiten. Heerlijk zweten maar genieten doen jullie zeker en daar gaat het om. Hier is het regenachtig maar de tuin geniet ervan.
    Ik ga straks ook heerlijk zweten in de sauna met Carla. Verder genieten wij van het gevoel alles mag niets moet. Ik blijf jullie volgen want ik wil vanzelf weten wat jullie allemaal uitspoken.
    Blijf genieten want de tijd vliegt. Lieve groetjes Afie en natuurlijk George.

  • 05 Augustus 2011 - 07:50

    KarenDiptee:

    Hoi lieve vrienden,
    Sorry dat ik niet even een smsen stuurd voor jullie weg ging .Voor ik wist waren jullie weg.Ben blij te horen dat jullie het hit overleven(smile) Hier is het weer redelijk.Geniet nog en doe voorzichtig.Ik hoor graag later alles.

    knuf.Karen

  • 05 Augustus 2011 - 09:40

    Erna:

    Hallo Kees & Lia
    Wat leuk om jullie belevenissen
    te lezen. Ga zo door!
    Veel plezier saampies :-)
    Liefs Paul & Erna

  • 05 Augustus 2011 - 16:27

    Sanne:

    Hé paps en mams!
    Fijn om te lezen dat jullie het erg naar de zin hebben! Ik zie alles helemaal voor me, vooral hoe mama 20 x de schrik van haar leven heeft gehad, haha! Ik ben ook weer veilig thuis en val pittig op met mijn bruine kleurtje. Heerlijk uitgerust! De verhalen horen jullie later wel!
    Kus Sanne!
    PS; hebben jullie een mobiel mee? Ik heb nog een nieuwtje. Anders mail ik het ff!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bikāner

Kees en Lia in India

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2011

Maandag 22 augustus

23 Augustus 2011

Zondag 21 augustus

20 Augustus 2011

Zaterdag 20 augustus

20 Augustus 2011

Vrijdag 19 augustus

20 Augustus 2011

Donderdag 18 augustus
Kees en Lia

Hallo wij maken een rondreis van 31 juli tot 22 augustus door Noord India.Jullie kunnen ons via deze site volgen. We zullen zoveel mogelijk proberen jullie op de hoogte te houden.

Actief sinds 21 Juli 2011
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 44635

Voorgaande reizen:

18 September 2023 - 18 Oktober 2023

Rondreis Zuid-Afrika

31 Juli 2011 - 22 Augustus 2011

Kees en Lia in India

Landen bezocht: