Zaterdag 6 augustus - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu Zaterdag 6 augustus - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu

Zaterdag 6 augustus

Door: Kees en Lia

Blijf op de hoogte en volg Kees en Lia

08 Augustus 2011 | India, Jaisalmer

Voor het ontbijt moesten we met de tuktuk naar de stad, weer naar de 8th of July. De eigenaresse wist al onze namen nog. Prima ontbijtje met gebakken eieren enz. Hierna gingen we op koopjesjacht. Lia wilde diverse artikelen inslaan maar ik mag niet zeggen wat want dat schijnen kadootjes te zijn. Vervolgens moesten we ons zelfs haasten om een aantal tempels te bezichtigen, nl. de Jaina tempels. Heel mooi, maar erg warm. De monniken van het Jainisme willen geen enkel dier doden dus monddoekje voor anders adem je misschien een insekt in en de grond voor je voeten met een bezempje steeds aanvegen anders trap je misschien op een mier. Lijkt me nogal vermoeiend.
Vervolgens ging Lia dus naar haar afspraak voor een massage (die ik gisteren al heb omschreven). Onderwijl ben ik een internetcafe gaan opzoeken en heb de verslagen van gisteren geplaatst.
Daarna Lia weer opgepikt. De reisleidster en Lia gingen vervolgens een paar jurkjes passen en inslaan. Ondertussen zat ik beneden bij twee mannen onder een grote fan en bespraken dat mannen doorgaans voor het geld en het sjouwwerk zijn en nog wat van die zaken.
Rond vier uur waren we bij het hotel om ons op te frissen en vertrokken vervolgens voor een rit van drie kwartier naar de woestijn voor onze kamelenrit. Eerst een welkomstdrankje in de vorm van koffie of thee, mierzoet.
Hierna dus op de kameel. Ging eigenlijk best. Voelde alleen mijn liezen nogal (Kees dus) en Lia voornamelijk haar achterwerk.
Aangekomen bij de zandduinen van Sam kregen we eerst een koud drankje. De biertjes hadden de hele tijd op en kameel liggen schudden dus na openen was eenderde er al uitgelopen.
Een tijdje naar de ondergaande zon gekeken. Niet echt spectaculair. Het was een beetje hei-ig en we bleven niet tot hij helemaal onder was want dan is het nogal donker om terug te keren.
Nog maar net vertrokken gleed van een van de dames het zadel van het kameel en die ging met zadel en al richting zand. Liep gelukkig goed af. Bij een van onze wat robuustere zuiderburen moest e.e.a. ook aangesnoerd worden anders was hij er ook afgegaan. Bij mij (Kees) scheen een en ander ook niet helemaal snor te zitten. Ik vond de hele reis ook al dat ik steeds naar voren gleed. (Vandaar die lamme liezen waarschijnlijk). Ik moest dan ook na enige tijd van het opperhoofd van de expeditie op het achterste gedeelte van het zadel gaan zitten (het zadel heeft nl. twee zitplaatsen). Gelukkig liep het goed af en op slag van donker waren we bij het uitgangspunt terug. Al met al een uur op zo'n beest gezeten.
Na het afstappen begonnen bij mij (Kees) zomaar wat krampjes op te komen. De darmen zijn enigszins van streek maar ik laat er weinig voor staan.
In het basiskamp kregen we een hele opvoering met muziek en twee prachtige danseresjes die er wat van konden. Zelfs achterover geld of een ring met hun mond oppakken, met een vaas op het hoofd op een paar zwaarden staan - hardstikke bot - of op een soort grof spijkerbed dansen.
Er zaten rond het danstoneel ook heel veel Indiers. Lekker aan het bier wat ze normaal niet mogen drinken geloof ik. En eten erbij.
Voor ons werd het eten in een aparte ruimte opgediend. Was gewoon een ongezellige schuur. Dus iedereen z'n bord vol geschept (op aanraden van de reisleidster lieten we het vlees het vlees) en liepen vervolgens met ons bord weer richting danstoneel. Smakeloze hap. Gelukkig was het donker: alles door elkaar gehusseld en kanen maar.
Iedereen had het ondertussen wel gehad en hup: de jeeps weer in.
Nachtelijke rit door de Thar-woestijn. Van de drie jeeps had er maar een achterlichten maar dat is in India niet ongewoon.
In het hotel aangekomen gelijk lekker lang onder de douche, want het zand zat werkelijk overal.
Knap hotel dus we gingen een prima nacht tegemoet....

• 08 Augustus 2011 - 15:30

Lotte:

Haha, wat een geweldige foto's!
    Kus Lot