Dinsdag 9 augustus - Reisverslag uit Udaipur, India van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu Dinsdag 9 augustus - Reisverslag uit Udaipur, India van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu

Dinsdag 9 augustus

Door: Kees en Lia

Blijf op de hoogte en volg Kees en Lia

09 Augustus 2011 | India, Udaipur

Om 6.45 aan het ontbijt en vertrek met de bus om 7.45. Op naar Udaipur.
Rond 9.00 uur stopten we even bij een tempel c.q. bedevaartoort. Je gelooft je ogen niet. Hier was een aantal jaren geleden een motor verongelukt. Ding weggesleept. Stond hij daar de volgende dat weer, zo te zien in goede staat, alleen een lege voorband. Een compleet tempelgebeuren er omheen gebouwd. Moest je weer met je blote voeten in, maar je kon het makkelijk zien vanaf de plek waar je je schoenen nog aan mocht houden.
Doorgereden naar de koffiestop. Lia inmiddels aan de dunne, dus alleen een licht soepje, koppie thee en een cola waar ze de prik eerst uit laat dampen.
Vervolgens door naar de Chaumukha-tempel (gelegen ongeveer 98 km voor Udaipur). De daken worden gedragen door 1444 subliem gebeeldhouwde zuilen, niet een gelijk aan de ander. Maar wel weer allemaal monniken die wat voor je willen betekenen om geld binnen te slepen!.
Hierna weer de bus in. Nu door een bergachtig gebied, dus kringelwegen omhoog en kringelwegen omlaag, veel te smal, veel gaten. De bus bij iedere onoverzichtelijke bocht flink toeterend om onze komst aan te kondigen. Dit gebied was overigens een tijger-reservaat. Geen tijger gezien (alleen op borden onderweg). Er wonen ook gewoon mensen hier en daar.
Vervolgens in Udaipur aangekomen. Hele smalle straatjes. De bus kon daardoor niet tot aan het hotel rijden. Een kleine kilometer daar vanaf de grote bagage en degenen die in de ziekenboeg zitten met de tuktuk naar het hotel Ik ben met een groepje en de reisleidster naar het hotel gelopen. Nog steeds regen en de gebruikelijke smeerboel.
Het is nu 19.00 uur plaatselijke tijd. Ik heb al een lekkere douche gehad, in de schone kleren en Lia ligt een tukkie te doen.
We eten vanavond in het hotel, moet goed zijn en dan op tijd naar bed.

Groetjes van Kees (en ook van Lia natuurlijk)