Woensdag 10 augustus - Reisverslag uit Udaipur, India van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu Woensdag 10 augustus - Reisverslag uit Udaipur, India van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu

Woensdag 10 augustus

Door: Kees en Lia

Blijf op de hoogte en volg Kees en Lia

10 Augustus 2011 | India, Udaipur

Daar zijn we weer! Bij Lia lukte het dus niet helemaal met de dampjes. Dat bleken er daarna in de groep bijna 10 te zijn dus het gezelschap was gisteravond gehalveerd. Lia was wel even meegelopen naar het restaurant maar bij de lucht van eten maakte ze gelijk weer rechtsomkeert. Lekker naar bed met paracetamolletje.
Ik (Kees) dus alleen naar het restaurant. Daar wat vegetarisch gegeten en ook maar naar de kamer. Iedereen kroop er vroeg in.
Vanmorgen ging het al stukken beter. Na een douche naar het ontbijt en alleen wat toast met jam.
Hierna om 9 uur naar een tempel gelopen. We hadden een groot deel van de dag een gids. Dit was een Jagdishtempel, gewijd aan de god Vishnoe. Het gewone volk was gezellig aan het bidden en zingen.
Hierna naar het Stadspaleis gelopen. Hier is in 1983 ook nog een deel van de James Bondfilm Octopussy opgenomen. Veel gezien maar na een paar uur verhalen van de gids - die dit keer overigens veel beter was te verstaan - geloofden we het op een gegeven moment wel. Gelukkig vertrokken we naar de oever van het aangrenzende meer voor een boottocht. Deze voerde naar een van de eilandjes waar een antiek complex op ligt (Een soort zomerpaleisje). Hier worden feesten en bruiloften enz. gehouden. Wij daar mooi aan een redelijke cappucino. Vervolgens de boot weer in (allemaal het zwemvest weer om) en daar kwam onze eigen bus aan. Deze bracht ons naar een uitstekend restaurant met grote tuin.
Detail: vlak naast de grote toegangspoort met heuse bewaker met tulband woont het arme volk onder een afdakje van zeildoek....
Hier ontzettend lekker gegeten, zowel ik als Lia - die nu al aan de vegetarische noodels was.
Hierna door onze bus naar het centrum gebracht en afgezet. Wat roepies gescoord bij een ATM om die vervolgens weer gedeeltelijk uit te geven aan een paar Indische sloffen die Lia nog niet in haar verzameling had zitten.
Hierna de reisleidster nog even geholpen met het sjouwen van een lading flesjes vruchtendrank voor onze picnick die we morgen onderweg naar de volgende stad gaan houden.
Lia is na een hele dag sjouwen nog steeds in prima conditie en zal wel meegaan naar het restaurant. Morgen moeten we om half 7 aan het ontbijt zitten dus dat wordt weer vroeg op!

• 10 Augustus 2011 - 15:15

Sanne:

Reizen is echt verslavend hè pap en mam!

• 10 Augustus 2011 - 15:22

Lotte:

Hee Pap en Mam!
    Nog steeds leuk om jullie verhalen te lezen!
    Ik ga vanavond lekker uit eten met sanne bij herberg 't IJsselmeer !
    geniet ze nog!
    Kus Lot

• 10 Augustus 2011 - 18:07

Ramon Rampersad:

Spannend

• 11 Augustus 2011 - 11:26

Annemarie En Jaap:

Hoi Lia en Kees,

even een groet vanuit een heerlijk Borneo, waar we morgen weer vandaan gaan richting Singapore. Net jullie fotoboek bekeken. Ziet er goed uit. Later maar eens vergelijken waar het het leukst was ;-)

Veel plezier verder en succes met de darmen Lia!

• 11 Augustus 2011 - 11:26

Annemarie En Jaap:

Hoi Lia en Kees,

Veel plezier verder en succes met de darmen Lia!

• 11 Augustus 2011 - 11:46

George:

hoi Kees en Lia leuk om jullie verslag van de reis te lezen ,ga zo door . Wij hebben nu ook vakantie maar zitten lekker thuis in huis lekker veel regen en wind ,dus kom ik lekker aan mijn trekken . ik onderga nu een behandeling van 6 keer dry needling dat is met een dun naaldje in je spieren prikken , is gevoelig maar hier sla ik mij ook wel weer doorheen lieve groetjes Afra en George

• 12 Augustus 2011 - 11:51

Ingrid:

Hoi Cees en Lia!! Wat leuk jullie reisverslag. Ik ben gisteravond teruggekomen Aonne vaart de boot met Kees door de duitse bocht. Meid wat hebben wij genoten!! Mooie zee en mooi weer en prachtige eilanden. 6 weken waren eigenlijk nog te kort. Echt helemaal geweldig. Genieten jullie nog maar lekker effe door lieve groet Ingrid

• 13 Augustus 2011 - 16:06

Tineke En Jan Meeste:

Wat een leuke reisverslagen; het is net of we er bij zijn en het avontuur beleven van wat er zo op jullie pad komt. Bij ons gaat het goed. We hebben een erepoort bij Jan en Rie geplaatst, samen met de buren. Ze vonden het erg mooi. Het weer is hier niet veel bijzonders, veel regen, maar de straten lopen niet over en we hebben weinig last van koeienstront. Tussen de buien door schilderen we het huis. Het knapt op. Geniet nog maar lekker van jullie rondreis want het is zo weer voorbij. Ik mis wel mijn loopje op de maandagavond. Ik heb een paar keer met Marion gelopen. Het gaat goed met haar, ze moet veel oefenen maar heeft geen pijn. Tot gauw weer. Liefs van Tineke en Jan