Donderdag 11 augustus - Reisverslag uit New Delhi, India van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu Donderdag 11 augustus - Reisverslag uit New Delhi, India van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu

Donderdag 11 augustus

Door: Kees en Lia

Blijf op de hoogte en volg Kees en Lia

14 Augustus 2011 | India, New Delhi

Hallo allemaal,

Het heeft even geduurd, druk, druk, druk.
Ook blijft het moeilijk een computer te vinden. Op dit moment zit ik achter de receptie van het hotel waar we nu zitten.

We zijn om 7 uur vertrokken richting Pachewar. Na een uurtje bussen hoorden we nogal vreemde geluiden. Een lekke band! Het hele gezelschap de bus uit wat zo'n verzetje laat je niet aan je voorbij gaan. De ene lekke - en gladde - band werd vervangen door een niet lekke maar net zo gladde band. Maar toch weer op weg. Onderweg weer de gebruikelijke koffie en thee-stop. In de thee hadden ze vier scheppen suiker gegooid, dus die heb ik (Kees) maar door de wc gegooid.
Onze middaglunch deden we deze keer niet in een etablissement maar onderweg in de vrije natuur. De reisleidster had diverse broodjes, koffiebroodjes, drinkwerk enz. ingeslagen en dat smaakte toch nog wel redelijk. Zitten konden we niet, je staat daar ergens in de natuur zo'n 50 meter van de (snel)weg.
Na nog een uurtje op de snelweg sloegen we een B-weggetje in. B-weg is nogal een lovende term voor de weg waar we op reden. Meer gat dan asfalt. Regelmatig de berm in voor een tegenligger of een ongeduldige brommer die ons wilde inhalen. Volgens Eduard, een van onze reisgenoten, was dit de Indische vorm van zoab, zeeeeeer open asphalt beton.
Na een uur deze belevenis te hebben ondergaan kwamen we in een dorpje aan, Pachewar. De bus kon niet tot het fort komen dus we moesten te voet door het dorpje. Alle ogen gericht op Kwatta vanzelf.
Het fort viel niet tegen. Heel gezellige binnenplaats met gras. We werden weer verwelkomt door een stip op ons voorhoofd te kladderen. Hoort erbij. Even gezeten en drankje gedaan.
Hierna de kamers in. Weer geweldig groot, steeds uitzoeken welke schakelaar bij welke lamp hoort, enz.
Dit keer echt spijkerharde bedden, maar daar hadden we de volgende dag geen last van.
Het avondeten werd opgediend op het grasveld op het binnenplein. Een buffet dat redelijk te eten was.
Daarna werden we in een grote halve cirkel geplaatst. We kregen een Indishe poppenkast te zien.
Eerst werden de mannen en vrouwen in Indiase kleding gestoken. Zag er wel grappig uit. Poppenkast was best wel erg leuk om te zien. Hierna konden de geachte aanwezigen ook nog de dansvloer op, maar dat duurde gelukkig niet zo erg lang.
Nog even nazitten en naar bed!