Maandag 22 augustus - Reisverslag uit Delhi, India van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu Maandag 22 augustus - Reisverslag uit Delhi, India van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu

Maandag 22 augustus

Door: Kees en Lia

Blijf op de hoogte en volg Kees en Lia

25 Augustus 2011 | India, Delhi

Weer voor de wekker wakker.
Alle laatste dingetjes ingepakt, opgefrist en om 05.25 in de lobby gemeld.
De tassen enz. onze vertrouwde bus weer in en op naar het vliegveld.
Een ritje van een half uurtje.
Afscheid genomen van Ingrid de reisleidster want die kon niet mee naar binnen daar we gelijk de douane-perikelen af gingen handelen.
Was het binnenkomen van India al een verhaal apart - ik (Kees) bleek niet de enige die bij het regelen van de visa verzucht had dat als ik had geweten wat daar allemaal voor nodig was ik er nooit aan begonnen zou zijn - het vertrekken uit India was net zo ingewikkeld.
De bagage afleveren en inchecken ging nog wel. Dit was nl. de Lufthansa-afdeling.
Maar toen de douane. Weer een compleet formulier invullen en op je beurt wachten bij de douanebeambten. Deze keken heeeeel serieus en belangrijk.
Alles werd tot in den treure gecontroleerd. Stempels in het paspoort en stempels op de instapkaart en onderwijl dat moeilijke Indische Engels van de beambte proberen te verstaan!
Vervolgens naar de volgende afdeling waar je handbagage enz. moet worden gecontroleerd. Eerst een juffrouw die de paspoorten en de instapkaarten controleerde. Waar of onze instapkaarten voor Munchen waren. In m'n broekzak vanzelf. Bleek daar ook een stempel op te moeten van de vorige ambtenaar.
Dus weer helemaal terug. Binnen een paar minuten toch een stempeltje maar toen stond er bij de volgende afdeling een rij van hier tot Tokyo.
Gelukkig kwam er verderop nog een loketje in beweging en mochten we daar naartoe.
E.e.a. bleek toen in orde en naar de bagagecontrole. We hadden de mobielen, portefeuilles, broekriemen enz. al in een van de vele plastic bakjes gedeponeerd, moest dit alles in een van de handbagagetassen. Alles door de scan, Lia gefouilleerd, ik met een scan langs mijn lijf: het kwam nogal politiestaat-achterig over. Iedereen moest bijv. een aansteker enz. inleveren en toen waren we er eindelijk door!
Vervolgens de tax-free bekeken maar bij ons liggen de lekkere luchten goedkoper bij de drogist!
Dan maar aan de koffie enz. Deze was hier prima te drinken.
Vervolgens het vliegtuig in.
De vlucht duurde ongeveer 7 uur naar Munchen en ging voor mij toch wel snel voorbij, ondanks dat mijn schermpje keduuk bleek. Geen probleem, er wordt toch niet zo heel veel interessants op vertoond.
We waren zelfs een half uurtje ingelopen dus in Munchen moesten we twee uur zien door te brengen. Dat lukte weer op koffie en koek.
Nog even het volgende vliegtuig voor een vijf kwartier naar Amsterdam.
Vliegtuig uit naar de bagageband. Daar kwamen gelijk onze koffers al aanrollen.
Van iedereen afscheid genomen en op naar de trein.
Alles verliep op rolletjes, we kwamen om 19.00 uur in Hoogkarspel aan.
Jose haalde ons even op en om 19.15 uur stapten we het huis weer binnen.

Wij kijken terug op een hele leuke vakantie met een leuke en gezellige groep mensen. Wil zo'n groep van 20 man nog wel eens uiteenvallen in groepjes van een man of vier of zes, heel vaak trokken we met bijna een voltallige groep op of gingen uit eten.
Ook bleek de drie landen-combinatie van Friesland/Holland en Vlaanderen een fantastische basis voor deze mooie vakantie.
Ik stop ermee. Het gaat jullie (van het reisgezelschap) allen goed en wie weet lopen we elkaar in de toekomst nog een keer tegen het lijf!

Groeten van mij (Kees) en van Lia.

• 26 Augustus 2011 - 12:54

Rob Turksma:

Hallo Kees, Lia,
    Ben sinds kort ingelogd op waar ben jij. Moet nog e.e.a. uitzoeken. Bedankt voor je verslag. Tot mails,
    groet,
    Rob

• 24 Februari 2012 - 23:06

Greta.staal@telfort.:

Kees en Lia...help!!!
    Ik ben jullie mailadres kwijtgeraakt. Mijn laptop is laatst opgeschoond door iemand en ik denk dat het toen is mis gegaan. Willen jullie even met me mailen dan mail ik het een en ander over a.s. woensdag. Groet, Greta.