Op stap - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu Op stap - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu

Op stap

Door: Kees en Lia

Blijf op de hoogte en volg Kees en Lia

05 Oktober 2023 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Verslag woensdag 4 oktober

Vandaag na het ontbijt een wandeling door de omgeving. Eerst opgehaald door jeeps. Wandeling door de bush.

Was de moeite waard. Door bosgebied naar een prachtig riviertje tussen hoge wanden door waar we een varaan van ongeveer 1.20 m. op een rots zagen liggen. Verder richting een paar watervallen. Hier klommen de gidsen en onze onvolprezen reisleider Louis de hogere rotsen op en doken het water in. Hierna verder wandelen richting strand. Mooi breed strand met veel zwart poeder: titanium. Niet van de industrie maar het schijnt een natuurlijke oorsprong te hebben.

Voor de lunch naar het hotel, wat geregeld op de kamer en weer naar de kust: walvissen spotten. Maar net als met vissen: we zaten bovenop een duintop maar na een uur nog geen beet gehad dus maar verder afgezakt naar het strand en hier een tijdje Rondgescharreld op zoek naar schelpen en andere "schatten".

Vervolgens naar het hotel voor de middagborrel. Hierna een " braai" en naar ons huisje: morgen 560 km naar Port Elizabeth dus weer vroeg dag!

Kees en Lia

Hallo wij maken een rondreis van 31 juli tot 22 augustus door Noord India.Jullie kunnen ons via deze site volgen. We zullen zoveel mogelijk proberen jullie op de hoogte te houden.

Actief sinds 21 Juli 2011