Naar de walvissen! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu Naar de walvissen! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu

Naar de walvissen!

Door: Kees en Lia

Blijf op de hoogte en volg Kees en Lia

09 Oktober 2023 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Verslag zondag 8 oktober

De versie met foto's lijkt niet aan te komen dus nogmaals een poging zónder foto's

Half zeven ontbijt en zeven uur de bus in. We gaan richting Plettenberg Bay om walvissen te gaan bekijken. Dit zat niet in het programma maar omdat het onzeker is of dit in Hermanus mogelijk zal zijn op ons eigen initiatief dit zelf geregeld.

Naar het kantoor van het bedrijf dat dit aanbied. Allemaal naam ingevuld en het belangrijkste: betaald.

Naar de boot. Niet dat die op ons lag te wachten, hier gold "the African way". Eerst vier boten op het strand gereden - haast kennen ze hier niet - en toen de onze.

Iedereen er in, met droge voeten, en gaan met die banaan. Flinke snelheid en de bemanning wist uit ervaring al waar de walvissen moesten zwemmen. Een paar exemplaren gezien, ook nog één met een jong. Iedereen druk aan het fotograferen maar op de meeste foto's is voornamelijk water te zien. Geen boven het water uitspringende walvissen vernomen. Daar was het weer te mooi en te rustig voor.

Vervolgens naar de andere kant van de baai gevaren, daar zwommen de dolfijnen. Ook druk aan het fotograferen. Wel succes maar wederom een hoop water.

Hierna naar de haven, in volle vaart het strand op zodat we via een trap weer vaste voet aan wal hadden.

Naar het hotel en opknappen. Twaalf uur weer de bus in naar de waterkant van Knysna. Daar wat rondgewandeld langs allerlei winkeltjes en voor de lunch van één uur restaurant Drydock binnen gewandeld.

Hier prima eetwerk en voor een kilometer de bus in voor de excursie geheten "Featherbed", een drie uur durende onderneming die begon met een boottocht naar dit natuurreservaat. Vervolgens in een 4x4 een heel stuk stijl omhoog en hierna een mooie wandeling naar beneden.

Toen weer met de boot naar Knysna en daar weer de bus van Stephan in richting hotel.

Even wat opknappen en richting restaurant.

• 09 Oktober 2023 - 18:24

Atie Raven:

• 09 Oktober 2023 - 18:27

Atie Raven:

Geweldig om jullie verhalen zo te lezen luitjes.

Groetjes daar en dikke kus voor jullie allemaal.