Struisvogels - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu Struisvogels - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu

Struisvogels

Door: Kees en Lia

Blijf op de hoogte en volg Kees en Lia

11 Oktober 2023 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Verslag maandag 9 oktober

Uitslapen! Ontbijt om 09.00 uur.

We reizen langs de prachtige zuidkust richting George. Dit wordt ook wel het Merengebied genoemd en onze onvolprezen reisleider Louis heeft hier vijf jaar gewoond en is één van de weinige plaatsen waar de overheid nog goed werkt en waar het nog redelijk veilig is.

We vervolgen onze weg om de tuinroute te verlaten. Vervolgens over eenvlakte richting de Swartbergen.

Nu richting Oudtshoorn waar ze alles weten van en over struisvogels. Hier een stop waar we alle onderdelen van struisvogels kunnen kopen en ook een lunch.

Vervolgens naar de broeierij waar ze onder strict hygiënische omstandigheden de risico's van vogelgriep uitbannen. Ze liggen 40 dagen in de broeikast en daarna nog twee dagen in een kast waar de jonge struisvogels zich een weg naar buiten pikken. Vervolgens zitten de pasgeborenen zes dagen in bakken zonder eten. Niet erg want ze hebben voorzes dagen voer aan boord en worden de zevende dag door de eigenaar opgehaald.

Nu op weg naar de struisvogelfarm, genaamd Berluda.

Daar slapen we ook, heel mooi en luxe. Alleen de wifi is wat minder dus of jullie de komende dagen verslagen ontvangen???

Kees en Lia

Hallo wij maken een rondreis van 31 juli tot 22 augustus door Noord India.Jullie kunnen ons via deze site volgen. We zullen zoveel mogelijk proberen jullie op de hoogte te houden.

Actief sinds 21 Juli 2011