Naar Kaapstad - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu Naar Kaapstad - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu

Naar Kaapstad

Door: Kees en Lia

Blijf op de hoogte en volg Kees en Lia

11 Oktober 2023 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Verslag woensdag 11 oktober

Vandaag naar Kaapstad, 560 km.

Werijden door interessant gebied, fynbos metaan beide zijden bergen. Prima weg dwars door de Swartberge waar je zo nu en dan nog een stukje van de oude weg zag waar de pioniers met ossenwagens overheen trokken. Deze was zo smal dat er niet twee wagens naast elkaar pasten maar een ossenwagen die de route terug nam was in die jaren waarschijnlijk hoogst ongebruikelijk!

Na een plaspauze verder waar we vervolgens door de outback reden. Hier geen internet of telefoon mogelijk.

Wel reden over de Route 62 waarlangs ca vijftig jaar geleden een een winkeltje begon, genaamd Ronnies shop. De klandizie viel bar tegen en na een "braai" met vrienden schreef Ronnie er het woord "sex" bij. Geen sex maar de klandizie steegzienderogen!

Het is tegenwoordig een restaurant en loopt als een trein.

Weer een pauze, nu in het plaatje Montagu. Weer verder richting Kaapstad.

Lunchstop in Du Toitskloof waar we aansluitend aan een wijnproeverij deelnamen. Leuk om mee te maken.

Nu het laatste stuk naar Kaapstad.

We naderen duidelijk de grote stad. Veel drukker op de weg maar gelukkig géén file.

Bij het hotel aangekomen kon de bus hier niet voor stoppen. Om de hoek er allemaal uit en niks achterlaten in de bus. We worden er steeds met klem op gewezen dat het hier zeer onveilig is. Het hotel in waar onze koffers en tassen worden bezorgd.

Naar de kamers die hier in de grote stad twee keer zo klein zijn. Prima, hoef je niet zoveel schoon te houden!

Hierna biertje op het terras en vervolgens naar het restaurant.

Morgen druk programma.