Vandaag naar de Sani Pass - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu Vandaag naar de Sani Pass - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu

Vandaag naar de Sani Pass

Door: Kees en Lia

Blijf op de hoogte en volg Kees en Lia

04 Oktober 2023 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Verslag maandag 2 oktober

Om 7.45 naar de visvijver om Ivo en Louis te supporteren bij het forellen vissen. Hierna het ontbijt en om half tien de jeeps in voor ons volgende avontuur: de rit naar de Sani Pass.

Gelukkig is het vandaag stralend mooi weer. Met het bewolkte weer van gisteren zou er voor ons vandaag weinig te zien zijn.

Een prachtig gladde asfaltweg richting de Sani Pass. Onderweg regelmatig een stop om een dier of andere wetenswaardigheden te bekijken en/of te fotograferen. Toen de grens: weer diverse stempels. Vervolgens 8 kilometer niemandsland hobbel stijl omhoog langs allerlei afgronden. Lia had wederom een bijna dood ervaring. Toch eindelijk boven aangekomen. Weer een stempel van de douane van Lesotho. Over weer een bijna nieuwe weg naar een klein dorpje. Allemaal een hut in. Daarbinnen kregen we geschiedenis les verteld door een prima Engels sprekende inwoner van het dorp. We kregen een stuk warm brood uit eigen keuken en daarna begon de verkoop van allerlei souvenirs.

Hierna een buffet in het plaatselijke restaurant met een biertje van het land zelf: Maluti.

Buiten nog diverse foto's gemaakt en de auto's weer in. Weer douane en wat sneller naar beneden dan we omhoog gekomen waren. Enorm door elkaar geschud, weer langs dezelfde afgronden. Via de douane Zuid-Afrika weer in en over vlak asfalt weer naar onze lodge. Uurtje geborreld en een wandeling van ongeveer een half uur naar een leuke waterval gemaakt. Vervolgens het restaurant weer in, Hierna de rekeningen van de afgelopen dagen betaald en naar de Kamer. Dit verslag schrijven en wat de tassen alvast pakken want half zeven aan het ontbijt en daarna de bus in, een rit van 520 kilometer!

• 04 Oktober 2023 - 08:48

Ans :

Prachtig, ooit is deze route op

"de gevaarlijkste wegen" geweest. Echt hobbelhobbel!