Naar Addo Park - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu Naar Addo Park - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu

Naar Addo Park

Door: Kees en Lia

Blijf op de hoogte en volg Kees en Lia

07 Oktober 2023 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Verslag vrijdag 6 oktober

Kwart over zeven de bus in: safari in het Addo Elephant Park. Poncho mee want het regent en dat blijft het waarschijnlijk ook doen.

In het park aangekomen was het echter droogen dat bleef het min of meer ook. In het Elephant Park hoofdzakelijk olifanten gezien - de naam zegt het immers al - en nogwat andere dieren die ook al in onze verzameling zitten. Wel zagen we op de heenweg een leeuwen echtpaar dat enthousiast bezig was voor nageslacht te zorgen. De bus kon op dat moment echter moeilijk stoppen. Volgens Louis zijn ze daar vier volle dagen mee bezig, dus de terugtocht langs het park werd door Stefan onze chauffeur langzaam gereden, maar het koppel hebben we niet meer kunnen ontdekken. Geen foto als bewijs dus.

Nu naderen we Port Elizabeth weer en rijden we opnieuw in de regen.

Dit slechte weer bracht Klaas ertoe een muzikale Kwis te organiseren. Bingokaarten niet met cijfers maar namen van bands en zangers en zangeressen. Klaas draaid een meestal Nederlandstalig liedje - lekker meezingen - en noemt de naam van de desbetreffende uitvoerder(ster). Wie het eerst een verticaal rijtje vol heeft, hierna een horizontale en tot slot een volledig Ingevuld kaartje valt in de prijzen. Een groot succes, sommige deelnemers willen nu iedere dag wel zo'n kwis! Hierna gaan eten in "de Kelder".

(Wélwerd rond de middag één van onze reisgenoten op een gewiekste manier in een McDonalds van zijn creditkaart beroofd - wel een bewijs dat het inderdaad zo gevaarlijk is waar onze reisleider steeds op blijft hameren)

• 07 Oktober 2023 - 19:02

Ans :

Wat leuk dat Klaas de animatie verzorgd. Zit echt in zijn genen.

Het blijft oppassen....overal waar je bent. Schrikken is het wel.

Groetjes uit warm Spanje.