Naar Knysna - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu Naar Knysna - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu

Naar Knysna

Door: Kees en Lia

Blijf op de hoogte en volg Kees en Lia

07 Oktober 2023 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Verslag zaterdag 7 oktober

Rond kwart voor negen weer allemaal in de bus gezeten en op weg naar ons volgende hotel in Knysna, het Premier Resort The Moorings. Maar eerst de stop in Tsitsikama en dan nog 95 km naar ons hotel.

Eerst wat eetwerk ingeslagen want door al het natuurgeweld is de eetvoorziening in het park weggespoeld en -gewaaid en in het park dus niets te krijgen.

Daar aangekomen "op je eigen voeten" (Afrikaans) richting de loopbruggen. Het waren er drie en hoewel Lia hoogtevrees heeft had ze zich al weken voorbereid en had ze ze alle drie vrij vlot bedwongen!

Op het eind de lunch naar binnen gewerkt en de terugtocht aanvaard. Ging ook prima hoewel het halverwege begon te regenen. Poncho aan en die ving prima de regen op maar door de inspanning toch wel warm gekregen dus onder de poncho alsnog nat maar dan van het zweet.

Nu de bus weer in richting hotel. We eten daar en dan naar bed.

Morgen hopelijk naar de walvissen. Dit regelen we zelf buiten de reisleider om omdat het onzeker is dat dit überhaupt in Hermanus mogelijk is en hij mag dat niet voor ons regelen. Half zeven ontbijt.

• 07 Oktober 2023 - 19:04

Ans :

Dat was weer een topdag! Groetjes Ans

• 08 Oktober 2023 - 10:41

Els:

Wat een prachtige reis zeg, we genieten van de verhalen en fotos. Knysa is ook mooi hè, wij logeerden daar aan de lagune.

Wel jammer dat het zo vaak regent. Heel veel plezier nog. Dikke zoen van ons.