Dinsdag 16 augustus - Reisverslag uit Khajuraho, India van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu Dinsdag 16 augustus - Reisverslag uit Khajuraho, India van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu

Dinsdag 16 augustus

Door: Kees en Lia

Blijf op de hoogte en volg Kees en Lia

20 Augustus 2011 | India, Khajuraho

Deze dag begon vroeg. Al om kwart over vijf er uit en om zes uur de bus in. Dit werd dus een hele lange dag in de bus. Omdat onze bus al niet zo nieuw meer is - ik schat een jaar of 25 - mankeert er nogal wat aan. Zo zijn er zeker zes stoelen waarvan de verstelbare rugleuning niet meer vast te zetten is, zodat de hierop gezetene om de haverklap zijn leuning weer naar voren moet zetten. Dus af en toe ruilen we maar van zitplaats zodat niet steeds dezelfde mensen de pineut zijn.
Onderweg veel plaatsen waar weer tol betaald moet worden. Veel vrachtwagens enz. Onze bus laveert over deze weg van links naar rechts, links inhalend maar net zo makkelijk rechts. Maakt niet uit, alles loopt hier doorgaans op een voor ons niet te bevatten manier op een goede manier af. De doorsnee Nederlander had hier binnen 100 meter al schade opgelopen!
Dus in de bus, meerdere slapende mensen - sommigen hebben van de hele reis nog geen minuut naar buiten gekeken. Ik (Kees) wel dus. De wereld trekt aan je voorbij. Van alles te zien: waterpompen, apen, steenfabrieken, buffels, koeien, varkens, geiten en ga zo maar door.
Pas om 20.00 uur in het hotel aangekomen.
Eerst de koffers naar de kamer. De sjouwer zette gelijk even de airco voor ons aan. Een seconde later lag er een regen van smerig ijs op de lakens en het kussen. Het kereltje snel het bed van de wand trekken en zei dat hij er melding van zou maken.
Nou reken je daar in India niet direct op maar zowaar: een paar minuten later de reisleidster aan de lijn die vertelde dat we een andere kamer zouden krijgen. Dit was een betere kamer maar het blijft India he?
De badkamers zijn hier steeds het stiefkindje maar je kon hier redelijk douchen. De handdoeken waren hagelwit - een waar wonder - maar dat kwam doordat ze nieuw en ongewassen waren dus bij het afdrogen aanvoelden als een stuk plastic. We rekenen dit allemaal maar toe aan de Indiase cultuur.
Doei....