Donderdag 18 augustus - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu Donderdag 18 augustus - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu

Donderdag 18 augustus

Door: Kees en Lia

Blijf op de hoogte en volg Kees en Lia

20 Augustus 2011 | India, Vāranāsi

Goedemorgen!
Weer een hele dag de bus in.
Om 6.00 uur vertrokken. Pas om een uur of tien stopten we voor het ontbijt. Dit viel niet tegen dit keer. Hier stonden ook de lunchpakketten klaar.
Een (gebaks)doos - die wij al gauw ,,blijde dozen'' noemden. Inhoud: 2 sandwitches met kaas (Ik kreeg er nog 2 extra met jam), 2 bananen, candy bar, rol koekjes, 2 hardgekookte eieren, drinkwerk, plakjes cake en een of andere Indische vette hap.
Ik had bij de lunch nog 3 bananen achterover gedrukt, omdat ik niet wist wat er in mijn doos zou zitten, dus ik was gezegend met 5 exemplaren. Geen probleem hoor!
De chauffeur bracht ons dus naar Varanasi en zou daarna nog 16 uur doorrijden naar Delhi. Dit had tot gevolg dat hij nogal haast had. Dit leidde bij diverse dames tot problemen. Tijd voor een sanitaire stop. Hij stopte dus op een open plek, geen boom te bekennen en het begon op dat moment ook nog flink te regenen.
Dus de dames de kiezen op elkaar en weer door. Een klein uurtje later stopte hij op een hoogvlakte. Daar konden we gelijk wat uit onze dozen gaan consumeren. Maar onze bus was van kilometers ver goed waar te nemen, met het gevolg dat er van alle kanten - soms een kilometer ver - allemaal kinderen en volwassen op ons af kwamen hollen. Dat werd dus voor de op springen staande dames een probleem. Gelukkig stonden er nog een paar half ingestorte huisjes waarin de dames een voor een op de hurken konden. Grote opluchting!
Het eten werd niet zo'n succes door het talrijke publiek. Allemaal bedelend. Wanneer iemand een paar eieren aan een meisje gaf werden die gelijk door een paar ,,stomme gozers'' afgepakt. Dus dit had weinig zin. Het meeste dat wij over hadden is dus in de afvalbak beland.
Verder naar Varanasi. Toch wel vieze stad. Het duurde even voor de chauffeur het hotel had gevonden. Daar gingen hij en zijn bijrijder met de hele groep op de foto en kregen ze hun enveloppen met fooi.
Dat zijn eigenlijk vastgestelde bedragen van zoveel per passagier per dag, dus eigenlijk ook een beetje salaris.
Bus op weg naar Delhi en wij de bar in. Ze hadden hier zowaar wijn. Volgens Lia ook nog te drinken, dus mooi een klein uurtje in de bar gezeten.
Hierna in het hotel gegeten - best redelijk - en naar bed.