1e dag - Reisverslag uit Delhi, India van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu 1e dag - Reisverslag uit Delhi, India van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu

1e dag

Door: lia en kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Lia

04 Augustus 2011 | India, Delhi

Dag allemaal....:

Na een voorspoedige vliegreis werden we opgewacht door onze reisleidster Ingrid de Bruin. Dit was om plaatselijke tijd 7 uur 's ochtends. Een paar ondernemende meiden in de groep hadden vanuit Nederland al een excursie naar de sloppenwijken georganiseerd. Omdat vooral Lia en ik (Kees) eigenlijk een beetje gaar waren na een hele nacht in het vliegtuig besloten wij - en nog de helft van de totale groep van twintig - lekker in het hotel te blijven en een paar uur te pitten.
Redelijk hotel, geen raam maar wel een lawaaierige airco en een vin boven bed. Lia een paar uur lekker gepit en ik ook een uurtje. Vervolgens met de hele groep gaan lunchen. De Indische organisatie is nog niet zo soepel als in Holland. Drie man waren er voor nodig om de bestelling op te nemen. Gelijk aan de curries enz. dus.
Hierna gingen we met twee gehuurde auto's naar de Qutab Minar. Dit was een toren van ca. 80 mtr. hoog, opgericht ter ere van een overwinning op weet ik even niet meer. Vervolgens weer de auto in (ze rijden hier nogal chaotisch, geen witte lijnen op de weg, rakelings langs elkaar en luid toeterend. Lia zat voorin en dacht binnen een half uurtje wel tien keer dat haar laatste uur geslagen had.
Vervolgens naar het herdenkingspark. Een enorm monument voor alle Indiers die voor Engeland het loodje hadden gelegd in de blubber van Belgie tijdens de 1e wereldoorlog. 90.000 soldaten.
Vervolgens naar het hotel. Vervolgens naar een prima restaurant.
Prima gegeten.
Daarna was iedereen wel erg aan zijn bed toe.
Tot het volgende verslag.

• 04 Augustus 2011 - 18:28

Tineke En Jan:

Hallo Lia en Kees,
    Wat leuk om zo op de hoogte te blijven van wat jullie doen en beleven. Goed insmeren, want het is wel warm. Is de reis goed gegaan? Het weer is hier een paar dagen mooi geweest; maar het blijft niet zo want er is regen voorspeld. Jan is aan het schilderen en ik ben bezig in de tuin, lekker ontspannend. We denken aan jullie en we blijven jullie volgen. Groetjes en liefs van Jan en Tineke