Woensdag 3 augustus - Reisverslag uit New Delhi, India van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu Woensdag 3 augustus - Reisverslag uit New Delhi, India van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu

Woensdag 3 augustus

Door: Kees en Lia

Blijf op de hoogte en volg Kees en Lia

04 Augustus 2011 | India, New Delhi

We hadden het ontbijt om acht uur.
Om negen uur zaten we in de bus op weg naar Ramgarh Chuman. Daar bezochten we een soort graftombe, een chhatri. Gebouwd op een halve pot as van een echtgenote van een hoog figuur die - toen haar man was overleden - zichzelf op de brandstapel gooide. Heldendaad, dus die graftombe opgericht.
Hierna liepen we door het stadje heen: zo'n groep toeristen vormt daar dan de attractie, dus alle bekijks. Vervolgens hebben we verschillende haveli's bekeken. Dit waren hele grote huizen met binnenpleinen, mooi versiert zowel van buiten als binnen maar wel erg verwaarloosd. Bij de voordeur kon je aflezen hoeveel dochters er waren uitgehuwd en nog meer informatie.
Erg interessant.
Vervolgens naar een paleis geweest van een sultan. Van binnen mogen bekijken. Vlak voordat we naar binnen gingen werden we als toeristengroep door het plaatselijke suffertje geinterviewd en op de foto gezet. Onze gids is de volgende morgen vroeg op zijn brommertje voor iedereen een exemplaar gaan halen.
We stonden op de voorpagina dus we werden gelijk overal herkend vanzelf.
Hierna nog door het stadje gewandelt. Een attractie van jewelste. Alle ogen gericht op Kwatta. Toen we ergens op een terrasje - wat geen terrasje mocht heten - bloedheet, hadden we dusdanig bekijks dat het verkeer bedat vastliep. We hebben nog een paar foto's van ons publiek genomen.
Hierna weer richting hotel. Een tiental kilometers voordat we thuis kwamen hadden we een picnick in een open gebouwtje met een grote vijver erbij. De vijver was gebouwd voor de god Visnoe. Deze hield namelijk nogal van zwemmen. De crew van het hotel had daar weer diverse warme gerechten en koude drankjes klaarstaan.
In het hotel aangekomen eerst even gedouched want zweten lukt hier meer dan goed. Het was extra benauwd want er kwam 's avonds onweer.
We ontdekten ook nog een vleermuis in een hoekje van onze kamer. Even hulp ingeroepen voor het verwijderen van dat beest want misschien is ie wel hondsdol en ik ben niet zo goed met dieren. Een oude man zette z'n stok erop, vervolgens een grote lap en heeft hem zo de deur uitgewerkt. Of het beest het overleefd heb weten we niet.....
Toen rond 18.00 uur naar een tempel op loopafstand. Interessant, met een heleboel heel mooie beschilderingen die een heel verhaal vertelden. Maar heet, heet, heet. En maar zweten.
Vervolgens nog naar een andere tempel 50 meter verderop. Weer van alles verteld over de vele goden die ze hier hebben maar op een gegeven moment geloofde ik (Kees) het wel.
Lia kreeg nog een mooie oranje stip op het hoofd dus alles zat snor.
Hierna snel naar het hotel want om 19.00 uur hadden we een kookcursus. Het was meer kijken naar de bazin des huizes die kookte en vertelde welke ingredienten ze er allemaal voor gebruikte.
Heel veel olie en heel veel kruiden. De dames de recepten opschrijven en Lia is vast van plan e.e.a. uit te gaan proberen thuis.
Halverwege de demonstratie begon het opeens heftig te regenen dus alle accessoires moesten als de wiede-weerga onder dak. Toch nog wel redelijk gelukt.
Hierna het normale diner van het hotel/fort en wat nagepraat en naar de kamer.