Vrijdag 12 augustus - Reisverslag uit New Delhi, India van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu Vrijdag 12 augustus - Reisverslag uit New Delhi, India van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu

Vrijdag 12 augustus

Door: Kees en Lia

Blijf op de hoogte en volg Kees en Lia

14 Augustus 2011 | India, New Delhi

Na een redelijke nacht en ontbijt kregen we een rondleiding c.q. wat demonstraties in het dorp Pachewar.
O.a. pottenbakker, een dame die haar dagelijkse potje ging koken en we bezochten een paar scholen. Deze zijn particulier en hebben niet veel te makken.
Om als toerist wat te betekenen was het de bedoeling dat wij geld bij elkaar lapten, de ,,prins'' van het fort zorgde dat daar schriftjes, pennen enz. voor werden aan geschaft en dat moesten de decadente toeristen even uit gaan delen.
Dat geschiedde aldus. Alle schoollessen liepen dus in het honderd, maar ieder kind een schriftje - wat waarschijnlijk voor 1950 was gefabriceert - en een pen.
Hierna was er zoveel over dus weer naar een andere private school. E.e.a. voelde voor mij (Kees) dermate verkeerd aan dat ik deze beurt maar aan mij voorbij heb laten gaan en voor aan de kant van de weg ben gaan zitten. Op een man of drie na was de rest weer druk met uitdelen en begon allerlei kinderliedjes met elkaar uit volle borst voor de kindertjes ten beste te geven......
Hierna gelukkig naar het fort terug, de tassen gepakt en rond een uur of twee weer de bus in voor een rit van ongeveer drie uur.
Eerst weer over de zoab-weg voor een uur en daarna over de snelweg naar Jaipur - de roze stad. Hier kwamen we rond 17.00 uur aan.
Na ons opgefrist te hebben vertrokken we met de tuktuk naar de stad. We gingen naar de bioscoop.
Een echte Bollywood-film. Normaal gesproken gaat het publiek erg tekeer, wordt er in de film veel gezongen maar dat viel deze keer tegen. Er leek zelfs een soort van verhaal in te zitten.
Toch besloten we in de pauze toch maar de film de film te laten en verlieten deze werkelijk prachtige bioscoop om ergens te gaan eten.
Dat werd de Italiaan! Vooral bij Kees nogal populair. Die eet nooit geen kaas dus keus in overvloed.
De terugweg naar het hotel gingen we lopend. Veel mensen zie je op de stoep liggen slapen, veel gaten in het trottoir - waar het riool onderdoor loopt - dus val er niet in.
In het hotel hadden we zoals de meeste hotels een zeer matige badkamer. Loopt er ineens een soort kever van 4 cm lang en met 2 voelsprieten van wel 6 cm over de wastafel. Kwam waarschijnlijk uit een gat dat onder de wastafel zat. Dit gat en nog wat andere gaten vakkundig dichtgeplakt met duck-tape. Probleem over!
Douchen en naar bed.