Zaterdag 13 augustus - Reisverslag uit Jaipur, India van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu Zaterdag 13 augustus - Reisverslag uit Jaipur, India van Kees en Lia Bloemendaal - WaarBenJij.nu

Zaterdag 13 augustus

Door: Kees en Lia

Blijf op de hoogte en volg Kees en Lia

14 Augustus 2011 | India, Jaipur

Redelijk geslapen, prima airco.
Om negen uur met de jeep vertrokken naar het Amber fort in Jaipur. Zeer indrukwekkend, staat voor ons wel in de top-3 van de bezichtigde bezienswaardigheden. Onderweg hierna toe al een keer gestopt omdat je van daaruit een prachtige opname kon maken van het fort. Kwam er nog een baby-olifant langs, er was gelijk een slangen-bezweerder, dus het begon goed.
Naar de ingang van het fort. Heel indrukwekkend, zeer groot. Eromheen liep zelfs een muur die op de Chinese leek met wel 27 wachttorens. Voor de meer geinteresseerden zal er wel wat op internet te vinden zijn.
Hierna vertrokken we naar een klein dorpje voor een olifantenrit. Dat kon bij het fort ook maar kostte daar twee maal zo duur. Er waren hiervoor zeven gegadigden want de anderen hadden in het verleden al op zo'n dier gezeten.
Vier op een olifant. Wij dus ook. Het ritje duurde amper een kwartiertje, voerde door een zeer waardeloos decor. De gebruikelijke Indiase rommel en mesthopen. In totaal zo'n vierhondert meter afgelegd. Vonden het ook wel weer genoeg hierna.
Hierna met het gezelschap lunchen. Vervolgens bezochten we de begraafplaats van diverse maharadjas: Gaitor.
Hierna werden we afgezet in het oude centrum. Er gingen een paar mensen naar weer een paleis, een paar naar een planetarium, maar wij liepen met nog een paar gelijkgestemden door de oude binnenstad. Deze was vies, stinkend, er waren veel winkels gesloten want er was een feestdag gaande. Na dik een uur hadden we het helemaal gehad en namen een tuktuk naar het hotel. Even biertje en daarna lekker gedouched want hierna moet er weer gegeten worden vanzelf.
Weer naar dezelfde Italiaan: buiten kon niet door de nattigheid dus binnen zitten. Daar ging je niet uit je dak van de gezelligheid maar je kunt nu eenmaal niet alles hebben.
Hierna weer 10 min. gelopen naar het hotel. Nog even gezeten en weer naar bed.